Bij het betreden van de winkel ziet de bezoeker een infoscherm. Hierop kunnen gegevens over het huidig aantal bezoekers in de winkel staan, maar ook gegevens omtrent openingsuren, speciale acties en zelfs CO² waarden.
Een bezoeker ziet in de winkel QR-codes op of bij de producten. Een potentiële koper kan deze QR-tags scannen met zijn/haar smartphone en krijgt daarna extra productinformatie te zien. In onze testopstelling werd deze informatie zichtbaar op een scherm in de winkel, al kon dat bij uitbreiding ook de smartphone van de gebruiker worden.
Om de winkelervaring een boost te geven kan de bezoeker bij deelnemende handelaren ook op “promo’s jagen”. Zie het als het ware als de ‘Pokémon go’ versie voor winkeliers. Concreet zitten deze promo’s (en spaarpunten) verborgen achter QR-codes aanwezig in de winkel. In onze testopstelling werd het resultaat van deze scan tevens op een scherm in de winkel getoond.
De opgestreken promo’s (maar ook algemeen geldende promoties) worden uiteraard ook in rekening gebracht bij het afrekenen aan de kassa via onze opstelling.
De bezoeker kan zich aanmelden op zijn/haar persoonlijk profiel om de verzamelde promo’s en spaarpunten na te kijken. Ook aankopen kunnen hier nagekeken worden.